søndag 22. mai 2011

Husmor Marias kopptue

 Denne tua gikk som varmt hvetebrød i fjor sommer og utover vinteren.
 Nå begynner jeg å gå tom for tuer,å hva passer vel bedre enn å strikke opp noen nye.
 Det går med 1 nøste paris eller Føn.
 Hører at det er mange som bruker tynnere garn,å da anbefaller jeg å bruke dobbel trå,
 ellers blir tuene slamsette.

Legg opp 49 masker på pinne nr. 4 ca

Pinne 1: 3r og 1 vr,avslutt med 1 r,snu

pinne 2: 3r og 1 vr,avslutt med 1 r,snu

Ja,så fortsetter du bare slik da til nøstet nesten er tomt.

Lykke til.

9 kommentarer:

  1. Lekre kluter! Favoritten min er med 1 færre rettmasker, men jeg må jo en gang prøve din også :) fikk du i orden orgininalvisningen av bloggen min?

    SvarSlett
  2. Fine kluter!:-)

    Men hva betyr slamsette egentlig?:)

    SvarSlett
  3. Var disse som lærte meg å strikke for 2 års tid siden ! :) De 10 første har ikke så mange feil at det er flaut å se på nå men jeg kunne ikke se dem da og da var de perfekte ^^,

    SvarSlett
  4. Ingenting kan måle seg med hjemmestrikkede kluter :-)

    SvarSlett
  5. Jeg fikk ikke disse ut av hodet, og måtte til byen og kjøpe Paris i dag. ;-)
    Har ikke strikket tuer i dette garnet før, så det blir spennende å se hvordan de blir. Kjennes veldig myke ut så langt. :-)

    SvarSlett
  6. Så fine kluter og blogg du har.Stjeler mønsteret til klutene.De var så enkle å fine.

    SvarSlett
  7. Hei
    Leter etter kjøkkenklut-oppskrift og kom over dine kluter som er kjempefine:-D Bare etpar spml: Paris- garnet, hvilken produsent er det som lager det? (Rauma, Drops, Dale, Europris.... ?). Og du skriver hvordan man skal strikke pinne 1 og pinne 2, er de like? Dvs skal man strikke alle ommganger like?

    SvarSlett
  8. kjempefine kluter!
    Har kjøpt garn i dag.

    SvarSlett
  9. kjempefine kluter. strikker en nå.